نکات مهم در مورد سرطان سینه
نوشته شده توسط : s

غربالگری سرطان پستان با خطر بالا

از آنجایی که داروها و جراحی با عوارض جانبی همراه هستند، یک گزینه کمتر تهاجمی شامل ماموگرافی سالانه و اضافه کردن غربالگری تکمیلی سینه با ام آر آی سینه است.

به گفته دکتر شارپ، زنانی که در گروه پرخطر قرار می گیرند باید هر شش تا 12 ماه یکبار یک معاینه بالینی کامل پستان، شامل سینه ها و حوضه غدد لنفاوی، دریافت کنند. سن دقیق زمان شروع غربالگری ممکن است با وجود یک جهش ژنی تعیین شود یا 10 سال قبل از اولین عضو خانواده مبتلا در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، بیمارانی که دارای جهش شناخته شده BRCA 1/2 پرخطر هستند، معمولاً MRI سالانه را از سن 25 سالگی شروع می‌کنند و به دنبال آن ماموگرافی متناوب با توموسنتز و MRI هر 6 ماه در 30 سالگی انجام می‌شود.

او می گوید: ماموگرافی سالانه باید با توموسنتز (ماموگرافی سه بعدی) انجام شود. همچنین باید به بیماران گزینه هایی برای تصویربرداری تکمیلی غربالگری سینه مانند ام آر آی سینه در سال ارائه شود. ما معمولاً ماموگرافی ها و ام آر آی های سالانه خود را در اختیار شما قرار می دهیم تا هر شش ماه یکبار یک مطالعه تصویربرداری دریافت کنید.

غربالگری سرطان سینه از سرطان سینه جلوگیری نمی کند، اما به پزشکان امکان می دهد سرطان را در مراحل اولیه پیدا کرده و درمان کنند – درمان زودهنگام منجر به نتایج موثرتری می شود.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%BA%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%DB%8C_%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86

 

چه زمانی باید به یک مشاور ژنتیک برای سرطان سینه مراجعه کرد؟

دکتر شارپ آزمایش ژنتیکی سرطان را در بیماران با سابقه خانوادگی مشکوک به سندرم های سرطان پستان و تخمدان تشویق می کند. هر بیمار با سابقه خانوادگی سرطان تخمدان باید برای آزمایش ژنتیکی در نظر گرفته شود. بیماران با چندین نسل سرطان پستان، سرطان پستان اولیه یا سرطان پستان منفی سه گانه نیز باید برای آزمایش ژنتیکی در نظر گرفته شوند. علاوه بر این، بیماران با سابقه خانوادگی سرطان پانکراس یا آزمایش ژنتیکی متاستاتیک یا مرحله پیشرفته سرطان پروستات نیز اغلب پیشنهاد می شوند.

او می‌گوید: «انجمن جراحان پستان آمریکا (ASBrS) در نظر گرفتن آزمایش‌های ژنتیکی در همه بیماران مبتلا به سرطان پستان را توصیه می‌کند. "ما با بیمه کار می کنیم تا هر زمان که ممکن است پوشش داشته باشیم. اگر آزمایش ژنتیک مورد نظر باشد و تحت پوشش بیمه قرار نگیرد، ما گزینه هایی برای آزمایش با تخفیف قابل توجه داریم.

برای زنانی که در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان سینه هستند، INTEGRIS Breast Health Services یک کلینیک با ریسک بالا و ژنتیک دارد تا بهترین روش درمانی را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در آینده تعیین کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: